Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!  

Методичний довідник

Знайомтеся, діти: повітря і вітер

Орієнтовний освітній проект для дошкільнят та молодших школярів
(повна версія)

Мета проекту — формувати у свідомості дітей наукову і образну картини світу природного довкілля, розуміння взаємозалежності людини та природи, вчити гармонійно взаємодіяти з природою.

Завдання проекту:

  • Підтримувати та розвивати у дітей стійкий інтерес до явищ та об’єктів природи.
  • Формувати елементарні наукові знання про повітря та вітер, їхні властивості.
  • Вчити бачити красу природи та передавати її різними художніми засобами: літературними, образотворчими, музичними.
  • Розвивати логічне мислення, зв’язне та образне мовлення, спостережливість, винахідливість, кмітливість, увагу, уяву, творчі здібності.
  • Виховувати дбайливе ставлення до природи, вміння взаємодіяти з однолітками, естетичний смак.

Тривалість проекту: 2 тижні (для дошкільнят) або 1 місяць (для молодших школярів).

Учасники проекту: діти дошкільного або молодшого шкільного віку, їхні батьки та педагоги.

План реалізації проекту

Форми роботи Матеріали журналу “Джміль”
Мотиваційний етап
1. Сюрпризний момент — показ дітям нового випуску журналу «Джміль» Тут і далі журнал «Джміль», 2014, №  4
2. Розглядання сюжетної картини на обкладинці журналу «Джміль» та бесіда за нею Обкладинка журналу (електронна версія) та бесіда за нею (с. 2)
3. Створення з дітьми «Дерева цілей» (що вони хочуть дізнатися і яким чином) Примірники журналу «Джміль» (запропонувати дітям погортати журнал)
Інформаційний етап
1. Спостереження за власним диханням, за вітром (під час прогулянок), бесіда про загрозу забруднення повітря, заняття “Чому ми дихаємо” Лабораторія (с. 14−15), Клуб кмітливих (с. 24−26) та е‑додаток до неї, Космічна станція (с. 19−21) та е‑додаток до неї
2. Серія бесід: “Родичі слова «вітер»”, “Пограймо зі словом «вітер»”, “Цей дивовижний світ вітру” Літературна студія (с. 3−6) та е‑додаток до неї
3. Прості експерименти з повітрям Лабораторія
(с. 14−15)
4. Заняття‑бесіда “Де працює вітер” Клуб допитливих (с. 7−9, або е‑додаток)
5. Бесіди за репродукціями картин “Де сховався вітер?”, “Як намалювати повітря” Вернісаж (с. 2 обкл., с. 16−17). Добірка картин та е‑версія картини “Повітряно-солодка казка” — в е‑додатках
6. Заняття “Чи є повітря у космосі?” Космічна станція (с. 19−21) та е‑додаток до неї
Репродуктивний етап
1. Читання літературних творів, розучування віршів, загадок, пісень про вітер, повітря та речі, які з ними пов’язані Літературна студія (с. 3−7) та е‑додаток до неї, Клуб допитливих (с. 7−9) та е‑додаток до неї, Святковий день (с. 27−31), Самчитайлик (с. 18) та е‑додаток до неї, Літературна студія (“Джміль”, 2013, № 4, с. 5)
2. Експерименти з повітрям. Бесіда “Як утворюється вітер” Лабораторія (с. 14−15)
3. Заняття з конструювання “Від гвинта!” (створення літальних апаратів) Майстерня (с. 22−23)
Узагальнювальний етап
1. Майстрування та запуск повітряних зміїв Майстерня
(“Джміль”, 2007, № 1, с. 29)
2. Проведення рухливих та парних ігор Ігротека (с. 10−11),
Клуб допитливих (с. 8) та е‑додаток до неї
3. Складання творчих розповідей про розваги та роботу вітру (про вітрячки, повітряних зміїв, млини тощо) Кіностудія (с. 33 або електронна версія), Клуб допитливих (с. 7−9) та е‑додаток до неї, Обкладинка та її е-версія
4. Сюжетнорольові ігри: “Тренування космонавтів”, “Аквалангісти”, “На млині”, “Як звірята змія запускали” тощо Космічна станція (с. 19−21),
Клуб допитливих (с. 7−9),
Кіностудія (с. 33)
5. Заняття з логіки та розвитку мовлення “Вітрові загадки” Клуб кмітливих (с. 24−26) та е‑додаток до неї
Творчий етап
1. Заняття з образотворчості “Піна, фарби й соломинка намалюють нам картинку!” (малювання мильними бульками) Художня студія (с. 12−13)
2. Рухові імпровізації з хустинками під музику Ігротека (с. 10−11), Клуб допитливих (с. 8)
3. Підготовка та проведення розваги “Свято Вітру” Святковий день (с. 27−31)
4. Розробка проектів збереження чистоти повітря
Рефлексивно-оцінювальний етап
1. Підсумкове заняття “Життєдайне повітря” Обкладинка журналу (електронна версія), Клуб кмітливих (с. 24−26) та е‑додаток до неї
2. Виставка малюнків “Забавки вітру”, або ”Де працює вітер”
3. Проведення фестивалю повітряних розваг (вітрячків, повітряних зміїв, мильних бульок, повітряних кульок тощо) Майстерня (с. 22−23),
Святковий день (с. 27−31),
Літературна студія (с. 3−7),
Лабораторія (с. 14−15)

Примітка. Термін реалізації кожного етапу та його насиченість педагог визначає самостійно, виходячи з вікових та індивідуальних можливостей дітей.

Усі матеріали проекту ви знайдете у друкованій версії журналу “Джміль” (2014, №4) та електронних додатках до нього.








<< До змісту номера («Джміль» № 4 /2014)

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email: