Методичний довідник

У світі професій

Орієнтовний освітній проект для дошкільнят та молодших школярів
(повна версія)

Мета проекту — сприяти формуванню у свідомості дітей цілісної картини світу дорослих, показати соціальну важливість праці, виховувати у дитини бажання працювати на благо іншим, творчо самореалізовуватись у суспільстві.

Завдання проекту:

  • Викликати у дітей інтерес до професійної діяльності дорослих, показати її соціальну спрямованість, значення для людей.
  • Поглиблювати та систематизувати знання дітей про різні професії, зокрема й сучасні, відповідні трудові дії та вміння, знаряддя праці, матеріали, спеціальний одяг.
  • Розвивати спостережливість, ініціативність, пізнавальну активність, мислення, мовлення, креативність.
  • Виховувати відповідальність, працьовитість, старанність, шанобливе ставлення до праці людей усіх професій.
  • Сприяти первинній професійній орієнтації дітей, формувати їхню готовність до творчої самореалізації.

Тривалість проекту: 2 тижні (для дошкільнят) або 1 місяць (для молодших школярів).

Учасники проекту: діти дошкільного або молодшого шкільного віку, їхні батьки та педагоги, представники різних професій.

План реалізації проекту

Форми роботи Матеріали журналу “Джміль”
Мотиваційний етап
1. Сюрпризний момент — демонстрація дітям нового випуску журналу “Джміль” Тут і далі журнал «Джміль», 2014, № 1
2. Розглядання сюжетної картини на обкладинці журналу «Джміль» та бесіда за нею Обкладинка журналу (електронна версія) та бесіда за нею (с. 2)
3. Спостереження за роботою працівників дитсадка (школи)
4. Створення з дітьми “Дерева цілей” Журнал “Джміль”
5. Повідомлення батьків про початок роботи над проектом, спільне розроблення плану презентацій їхніх професій у групі (класі) та екскурсій Сторінка педагога (с. 32)
Інформаційний етап
1. Серія бесід про професії, пов’язані з режимними моментами Літературна студія (с. 3–7)
2. Презентації професій батьків, екскурсії на місця їх роботи Клуб кмітливих (с. 8–9)
3. Спостереження за роботою людей різних професій Літературна студія (с. 3–7),
Клуб кмітливих (с. 8–9)
4. Заняття‑бесіда “На варті безпеки” Служба безпеки (с. 12–14)
5. Бесіда за репродукціями картин Едгара Дега “На кінчиках пальців”, присвячена професії балерини Вернісаж (с. 2 обкл. та її електронний додаток,
с. 15–17 або електронна версія)
6. Розповідь педагога “Як народжуються мультики” Клуб допитливих (с. 3 обкл.)
7. Читання літературних творів, розучування віршів, загадок, пісень про професії Літературна студія (с. 3-17),
Клуб кмітливих (с. 8–9),
Святковий день (с. 28–31),
Театр з кишені (с. 18–19)
Репродуктивний етап
1. Відгадування загадок про професії Клуб кмітливих (с. 8-9), Літературна студія (с. 3–7)
2. Настільна гра “Збираємося на роботу” Ігротека (с. 25−27)
3. Заняття з образотворчості “Тих сьогодні намалюю, хто для нас усіх працює” (малювання людини) Художня студія (с. 10−11)
4. Заняття з художньої праці “Театр ляльок‑підколінників” (створення ляльок — образів представників різних професій) Театр з кишені (с. 18−19)
Узагальнювальний етап
1. Складання творчих розповідей про професії Кіностудія (с. 20−21) та її електронний додаток,
Клуб допитливих (с. 3 обкл.), обкладинка журналу та її електронний додаток
2. Складання загадок про професії Клуб кмітливих (с. 8−9), Літературна студія (с. 3−7)
3. Заняття морально‑етичного спрямування “Будь‑яка справа — творча та цікава” Школа шляхетності (с. 22−23)
4. Сюжетно‑рольові ігри: “Ательє”, “Кафе”, “Будівельники”, “Перукарня”, “Ми — водії”, “Лікарня”, “Рятівники”, “Цирк” Обкладинка журналу та її електронний додаток,
Служба безпеки (с. 12−14), Кіностудія (с. 20−21) та її електронний додаток
Творчий етап
1. Інсценування п’єси “Хатинка мрій” (театр ляльок‑підколінників) Театр з кишені (с. 18−19)
2. Розв’язання проблемних ситуацій “Перетвори нудну справу на цікаву” Школа шляхетності (с. 22−24)
3. — Сюжетно‑рольова гра
“Створюємо мультфільм”
— Образотворча діяльність —
створення “рухливих картинок”
Клуб допитливих (с. 3 обкл.),

Кіностудія (с. 20−21) та її електронний додаток
4. Створення виставки малюнків “Такі цікаві професії” Художня студія (с. 10−11)
5. Підготовка та проведення розваги “Ярмарок майстрів” Святковий день (с. 28−31)
Рефлексивно-оцінювальний етап
1. Підсумкове заняття “У світі професій” Обкладинка журналу
(електронна версія)
2. Підготовка та проведення фестивалю професій
3. Фотовиставка “Професії моїх рідних” (плакати від кожної родини)
4. Виставка творчих робіт “Професії наших мрій” Художня студія (с. 10−11)

Примітка. Термін реалізації кожного етапу та його насиченість педагог визначає самостійно, виходячи з вікових та індивідуальних можливостей дітей.

Усі матеріали проекту ви знайдете у друкованій версії журналу “Джміль” (2014, №1) та електронних додатках до нього.








<< До змісту номера («Джміль» № 1 /2014)