Пригоди на обкладинці

Ким бути?

Бесіда за картиною на обкладинці
(повна версія)

Джмелик — допитливий та непосидючий хлопчик-журналіст. Він завжди там, де цікаво. І фотографує та записує найцікавіше, щоб розповісти на сторінках журналу своїм читачам. Про що ви вже дізналися завдяки Джмеликові? А що хотіли б побачити у журналі? Сьогодні Джмелик завітав на гостину до дітей. Чи, бува, не до вашого дитсадка чи школи?

ВІДГАДАЙТЕ, ЯКА ПРОФЕСІЯ

Привітавшися з дітьми, наш непосидько відразу долучився до гри: разом з Дениском заходився зводити будинок за власним проектом. Що він показує хлопчикові на планшеті? Мабуть, план майбутнього приміщення. Як іще може стати в пригоді комп’ютер на будівництві? (Можна креслити схеми розміщення труб та електромережі, розраховувати кількість потрібних матеріалів та купувати їх в інтернет-магазинах, планувати роботу всіх працівників тощо). Поки Джмелик-архітектор і Денис-будівельник створюють диво-оселю, погляньмо, які ігри затіяли інші діти.

► Хто використовує в роботі дзеркало та гребінець?

Так, перукар. Як називається заклад, де він працює? Перукарня. А як можна назвати людину, яка прийшла до перукарні? Клієнт. До речі, так називають кожну людину, яка отримує послуги: у перукарні чи банку, в ательє, майстерні чи кафе. Розкажіть, коли вам довелося бути клієнтом. Чи є правила, яких варто дотримуватися всім клієнтам? Які саме?

► Хто на роботі вдягає білий халат?

Так, лікар. Скільки дітей грають у лікарів? Які інструменти використовують під час медичного огляду? Фонендоскоп, термометр, шпатель... Хто їхні пацієнти? Що в них болить? Яке лікування їм призначено?

► Хто на роботі має справу з їжею?

Кухар і кондитер, пекар, а ще продавець або офіціант. Кого з них бачите на картині? Двох кухарів та офіціанта. Чим подібні їхні професії, а чим різняться? Вони працюють у ресторані, обслуговують клієнтів. Але кухар працює в кухні, а офіціант — у залі. Кухар готує, а офіціант приймає замовлення, подає їжу та отримує оплату. Яких умінь потребує кожна з цих професій? Я називатиму якості, а ви відгадуватимете, кому — кухареві чи офіціанту — вони потрібніші: вміння готувати смачну їжу, вміння чемно розмовляти, вміння швидко запам’ятовувати, вміння гарно прикрашати страви. Які знаряддя праці потрібні людям цих професій на роботі?

► Хто створює новий одяг?

Цим займаються кравець та швачка. Яку назву має місце їхньої роботи? Чи бували ви колись в ательє? Яке цікаве приладдя там бачили? Чим користуються дівчатка, які вибрали гру в ательє? Oвейною машиною, нитками, голками, шпильками, сантиметровою стрічкою, праскою.

► Які професії обрали собі діти, які граються на подвір’ї?

Водіїв, інспектора ДАІ. Як гадаєте, це дівчатка чи хлопчики? Обгрунтуйте свою думку. Чому хлопчики частіше люблять гратися з машинами? А які ігри до вподоби дівчаткам?

Ще раз уважно розгляньте картину. До якої групи дітей ви приєдналися б, завітавши на гостину разом із Джмеликом? Чому? Поміркуйте разом, як люди обирають собі професії. Чому одним цікаво те, що іншим видається складним чи нудним?

Діти, до яких завітав Джмелик, дуже хотіли дізнатися про різні професії. Наш любознайко залюбки їм розповів та ще й присвятив цій темі цілий випуск свого журналу, який ви тримаєте зараз у руках. Тож, щасливої мандрівки світом професій, любі читачі!


Зміст сюжетів картини може стати поштовхом до розгортання з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку проектної діяльності на тему “Ким бути”. Опис проекту ви знайдете у Методичному довіднику журналу “Джміль”, а інтерактивні електронні презентації для розкриття теми — комікс “Невеселий цирк”, інтерактивна версія картини Едгара Дега “Танцювальний клас” та добірка полотен художника, присвячених праці танцівниць, — містяться у електронному додатку. Цікавих проектів!

Інтерактивна версія сюжетної картини в електронному додатку до журналу “Джміль” чудово оживить вашу бесіду з дітьми. У потрібний момент заняття ви зможете показати саме той сюжетний центр картини, про який розповідаєте дітям, або той, який їх зацікавив. Це дасть можливість детально розглянути всі сюжети картини, обговорити їх, розвинути мовлення, критичне та системне мислення дітей.

Завантажуйте електронний додаток
«Ким бути? Дидактична сюжетна картина»

Завантажити презентацію для дітей








<< До змісту номера («Джміль» № 1 /2014)