Методичний довідник

Домашні улюбленці

Освітній проект для дошкільнят та молодших школярів (2–4 тижні)
(повна версія)

Мета проекту — задовольнити інтерес дітей до хатніх тварин, виховувати відповідальне, турботливе ставлення до них.

Завдання проекту

  • Розширювати та поглиблювати знання дітей про хатніх тварин, їхню поведінку, харчування, особливості догляду за ними.
  • Ознайомлювати дітей з правилами безпечної поведінки з домашніми улюбленцями.
  • Розвивати мислення, мовлення, уяву, увагу, пам’ять, творчі та сценічні здібності.
  • Формувати соціально-моральну, комунікативно-мовленнєву компетентності, самосвідомість та самооцінку.
  • Учити піклуватися про інших, помічати та розуміти їхні почуття, адекватно реагувати на них.
  • Виховувати гуманне ставлення до тварин, чуйність, відповідальність.

План реалізації проекту

№ п/п Форми роботи Матеріали журналу “Джміль”
Мотиваційний етап
1 Сюрпризний момент — розглядання з дітьми нового випуску журналу “Джміль” Тут і далі журнал “Джміль”, 2016, № 4
2 Розглядання картини на обкладинці журналу та вступна бесіда за нею Обкладинка журналу (електронна версія) та бесіда за нею (с. 2-4)
3 Створення з дітьми «Дерева цілей» (про що вони хочуть дізнатися та яким чином)
Інформаційний етап
1 Серія бесід про домашніх улюбленців Бесіда за обкладинкою (с. 2−4); Клуб допитливих (с. 12−13)
2 Відвідування живого куточка, спостереження за різними тваринками (на прогулянках, удома, у гостях тощо)
3 Заняття з розвитку мовлення “Джмеликова книжка про домашніх улюбленців” Літературна студія (с. 5−9)
4 Розглядання творів живопису про тварин. Бесіда за картиною на склі Н. Курій-Максимів Студія декоративного мистецтва (с. 18−19)
5 Заняття з безпеки життєдіяльності “Треба уміти з тваринками дружити” Служба безпеки (с. 23−25)
Репродуктивний етап
1 Слухання музики “Акваріум” із сюїти “Карнавал тварин” Каміля Сен-Санса Оркестровий клас (с. 22)
2 Заняття з образотворчості “Художники на кухні” Художня студія (с. 20−21)
3 Морально-етичні бесіди “Що відчувають тваринки?” Школа шляхетності (с. 10−11)
4 Розучування віршиків про домашніх улюбленців Самчитайлик (с. 14)
5 Рухливі ігри з імітацією поведінки тварин
Узагальнювальний етап
1 Розв’язування задачок про тварин Клуб кмітливих (с. 26−27) та е-додаток
2 Дидактична гра “Зашифруй назву тваринки” Клуб кмітливих (с. 26−27) та е-додаток
3 Заняття з розвитку мовлення “Розкажи про свого улюбленця” Літературна студія (с. 5−9)
4 Настільна гра “Дбайливий господар” Ігротека (с. 15−17)
Творчий етап
1 Виставка малюнків “Наші маленькі друзі” Художня студія (с. 20−21), Студія декоративного мистецтва (с. 18−19)
2 Підготовка та проведення вистави “Як гуртом, то і Вовк не страшний” Мала сцена (с. 28−31)
3 Сюжетно-рольові ігри “Піклуємося про домашніх улюбленців”
Рефлексивно-оцінювальний етап
1 Інсценування коміксу “Від щирого серця” Кіностудія (с. 33)
2 Підсумкове заняття “Хатні тваринки. Турбота і любов” “Джміль”, 2016, № 4

Примітка. Термін реалізації кожного етапу та його насиченість педагог визначає самостійно, виходячи з вікових та індивідуальних можливостей дітей.

Шукайте матеріали для проведення проекту у друкованій версії журналу “Джміль” (2016, № 4) та електронних додатках до нього.

До скарбнички методиста

Матеріали журналу “Джміль” 2016, № 4 допоможуть організувати освітній проект для дошкільників та учнів початкових класів, який об’єднає знання дітей з різних галузей освіти.Мета проекту — задовольнити інтерес дітей до хатніх тварин, виховувати відповідальне, турботливе ставлення до них.

Різноманітна діяльність — пізнавальна, дослідницька, мовленнєва, ігрова, театралізована, образотворча, музична, творча тощо — зробить цей проект цікавим та захопливим.








<< До змісту номера (“Джміль” № 4 /2016)