Оркестровий клас

Загадка музична про тваринку симпатичну

Слухання п’єси Каміля Сен-Санса “Акваріум”
(із сюїти “Карнавал тварин”)
(повна версія)

Хочете дізнатися, яких домашніх улюбленців має Нотка? Тоді відгадайте її музичну загадку.

Анрі Матіс “Червоні рибки”

► Послухайте сьому частину сюїти Каміля Сен-Санса “Карнавал тварин”.

  • Який темп цієї музики? (Повільний, спокійний).
  • Який настрій? (Ніжний, лагідний, мрійливий).
  • Що вам нагадує мелодія: цокання копит, мурчання котика, крики птахів, дзюрчання води чи щось інше?
  • Які хатні тваринки мешкають у воді? Як називають їхню оселю?

Саме таку назву має і музичний твір Каміля Сен-Санса — “Акваріум”. А Нотчині підопічні — акваріумні рибки.

►Ще раз послухайте цей музичний твір.

Рибки, такі яскраві й чепурні, сріблясто зблискують у воді. Музика неспішна, плавна, спокійна, але це не означає, що рибки мляві, ліниві. Просто у воді рухатися важче, ніж у повітрі. Вода ніби заважає нашим рухам. Чи пробували ви коли-небудь бігати у воді? Пригадайте. Попри всі старання, рухи виходять уповільненими, але водночас дуже граційними — як у рибок.

  • Пригадайте, як рибки рухаються у воді. Як можна рухатися під цю музику? Придумайте і покажіть ці рухи спочатку кистями рук, потім усією рукою, потім усім тілом на місці, а тоді вже пересуваючись по кімнаті.
  • Спробуйте швидко рухатися під цю музику. Виходить?
  • А чи завжди рибки такі повільні?
  • Як ви гадаєте, про що рибки думають? Чи спілкуються одна з одною? Чи граються разом?
  • Про що вони могли б нам розповісти?

►Послухайте музику знову, спостерігаючи за рибками в акваріумі. Чи не здається вам, що вони рухаються під музику?

Бесіду та завдання до слухання “Королівського маршу лева” із сюїти “Карнавал тварин” знайдете у журналі “Джміль”, 2013, № 4.

Завантажити презентації для дітейКаміль Сен-Санс – "Акваріум" (із сюїти "Карнавал тварин")


Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові матеріали та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Публікація допоможе провести серію занять або уроків зі слухання і обговорення сюїти Каміля Сен-Санса “Карнавал тварин” для дошкільників та учнів молодших класів, розповісти дітям про особливості творення образів засобами музики, а також ознайомити малят із засобами музичної виразності, навчити їх розуміти мову музики, розкривати зміст музичних творів, уявляти образи, які створюють для нас композитор і виконавець.

Переглядаючи твори живопису на цю ж тему (див. добірку картин в електронному додатку до матеріалу), малята зможуть краще уявити передані засобами музики події, розповісти про них, описати особливості різних тварин.

Музичні твори допоможуть педагогу показати дітям, як за допомогою мови звуків можна розповісти про навколишній світ, навчити малят висловлювати власні враження від музичних творів та ставлення до їх змісту, визначати настрій і характер музики, виражати його у пластичних рухах, відчувати смислові наголоси мелодії.









<< До змісту номера (“Джміль” № 4 /2016)