Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!  
| << До змісту номера (“Джміль” № 4 /2018) | До наступної статті > | 
Веселка в небі сяє, людей всіх звеселяє
Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)
	
	
Cьогодні такий сонячний день, що вдома не сидиться! Джмелик та його друзі вирушають на прогулянку — аби помічати все гарне й цікаве навколо та розповідати про це у своєму журналі.
- Розкажіть про одну зі своїх нещодавніх прогулянок. З ким ви зустрілися? Що цікавого бачили?
 
Не встигли наші приятелі вийти надвір, як почав накрапати теплий весняний дощик, а потім у небі з’явилася…
Барвистий сюрприз
Радісна, яскрава, різнобарвна, дивовижна веселка! Лише вслухайтеся в її ім’я — на душі одразу стає весело.
- Яку назву цьому природному явищу дали б ви?
 
Ви колись замислювалися, чому раптом у небі з’являється кольоровий місточок? Можливо, це стається тоді, коли сто людей одночасно промовляють слово “дякую”? Чи тоді, коли хтось відчуває надзвичайне щастя? А може, навпаки, коли комусь дуже сумно?
- Дізнайтеся у Клубі допитливих (с. 6–9), як вчені пояснюють виникнення веселки, а також спробуйте створити її власноруч у Лабораторії (с. 10–11).
 - Звідки виростає веселка? Придумайте і намалюйте різні варіанти.
 
Наша бере початок на квітковій галявині. І кожна квіточка дарує веселці свій колір.
- Доберіть квіти до кожного кольору.
 
- Які з цих квітів можна побачити на клумбі навесні, які влітку, а які восени?
Яка квітка росте в оселі у вазоні? Яку з них ви подарували б мамі, татові, подружці, бабусі? - Скільки кольорів у веселки? У якій послідовності вони розташовані?
Запам’ятати їх допоможуть “чарівні” фрази та малюнки у Самчитайлику (с. 26). 
Веселкові феї
Разом з веселкою в небі з’явилися й веселкові феї-близнючки. Вони набирають фарби у цеберця й розмальовують усе довкола.
- Пограйте разом з друзями у гру “Пильне око”. Називайте червоні (помаранчеві, зелені) предмети, які потрапляють у ваше поле зору. Той, хто назве останнє слово, — переможець і має найпильніше око.
 - Чи хотіли б ви запросити веселкових фей до свого класу або дитячого садочка? Що ви попросили б їх розфарбувати? У які кольори?
 - Придумайте казку про веселкову фею. Намалюйте, запишіть її та надішліть на Джмеликову пошту: jmil@dvsvit.com.ua.
 
Весняні забави
Дітворі у весняну пору роздолля: хочеш — бігай, хочеш — стрибай, хочеш — у хованки грай.
- Скільки хлоп’ят і скільки дівчаток бавляться надворі?
 - Знайдіть тих, хто грає у хованки. Хто вже сховався? А хто ще в пошуках підхожого місця? Хто буде шукати? Чи вам до вподоби ця гра? Пограйте в неї з друзями під час прогулянки.
 
Якщо ж надворі вітерець, то можна й повітряного змія запустити. Тут без дружньої підтримки не обійтися!
- Знайдіть на картині об’єкти, які літають. Які з них природні, а які рукотворні? На чому можна політати? За чим вам найцікавіше спостерігати — за змієм, повітряною кулею чи літаком? Що з них рухається найшвидше? Чому?
 
А можна й самому тихенько посидіти — помилуватися красою природи, помріяти, хмарки полічити…
- Знайдіть хлопчика, який проводить дозвілля на самоті. Що він робить? Чому відпочиває без компанії? Чи буває у вас бажання побути наодинці з собою? Чим ви займаєтеся в цей час?
 
Пензлик, Джмелик, Нотка й Книжечка теж знайшли собі заняття до душі, весело провели час і придумали, чим вас, любі читачі, здивувати!
- Що робить кожен з персонажів? Погортайте сторінки журналу та знайдіть фотографії веселки, які зробив Джмелик, малюнки, які створив Пензлик, пісеньки, які слухала Нотка, та цікаві розповіді Книжечки.
 
Уявімо, що ми увійшли в картину й опинилися…
- Куди саме ви хотіли б потрапити? Чому?
 - Чим саме ви хотіли б зайнятися? Що вам для цього потрібно?
 - Яка пора року на картині? Яка погода? Чому ви так вирішили?
 - Що ви зуміли розгледіти у траві такого, чого художниця не намалювала? (Можливо, сонечок, коників, мурашок, равликів тощо).
 - Прислухайтеся. Які звуки природи ви чуєте на картині? Які з них для вас найприємніші?
 - Вдихніть повітря. Що ви відчуваєте? Чому? (Нагадайте дітям, що веселка з’являється після дощику, і повітря в цей час сповнене свіжості, у ньому витає приємний аромат квітів тощо).
 - Після якого дощику може з’явитися веселка?
 
			 
		 | 
		
			 Послухаймо музику дощу (“Джміль”, 2015, № 3) — п’єси “Дощик” Віктора Косенка, “Дощ і райдуга” Сергія Прокофьєва, “Дощик” Георгія Свиридова, “Вальс дощу” Ярослава Нікітіна. Роздивімося “дощові” картини.  | 
	
- Побудьмо трохи феями веселки і створімо райдугу з квітів. Які квіти нам знадобляться? Пригадати порядок кольорів веселки та дібрати потрібні квіти допоможуть завдання.
 
Запам’яталочка “Чарівниця осінь”
			 
		 | 
		
			 Більше запам’яталочок і цікавих завдань, які допоможуть краще закарбувати у пам’яті послідовність кольорів веселки, знайдете у рубриці Самчитайлик.  | 
	
Квіткова веселка: червоний, оранжевий, жовтий, зелений
Квіткова веселка: блакитний, синій, фіолетовий
- Пригадайте назви квітів, які побачили у завданнях про кольори веселки.
 - Які квіти бувають різних веселкових кольорів? Яка квітка має найбільше колірних варіантів?
 - Які квіти у які пори року зацвітають? Чи є такі, що можна зустріти у різний час?
 
			 
		 | 
		
			 Веселкові феї запрошують у мандрівку до країни незвичайних веселок. Там ви зможете побачити круглу, нічну, подвійну, білу, зимову і вогняну райдуги, а також дізнатися, як і коли райдуга народжується та чому зникає.  | 
	
Завантажуйте інтерактивну версію сюжетної картини
“Веселка в небі сяє, людей всіх звеселяє”

До скарбнички методиста
Добра яскрава весняна картина відкриває розмову про незвичайне природне явище — веселку. Вона може стати зачином тематичного тижня або дня, під час якого малята детальніше ознайомляться з райдугою.
Поговоріть з дітьми про те, що варто бути уважними, аби не пройти повз дива, що оточують нас. Вчіть їх милуватися кожною рослинкою, найменшою тваринкою, захоплено придивлятися, спостерігати.
Картина вводить малят у світ казки — розповідає про веселкових фей, які допомагають райдузі з’являтися на небі в усій красі. Запропонуйте маленьким фантазерам придумати за картиною барвисту історію про веселих подружок фей, про їхню дружбу з квітами. Пофантазуйте про те, як діти можуть побачити маленьких чарівниць. А чи під силу розгледіти їх дорослим?
Пригадайте з малятами, які квіти можна побачити навесні, у якому порядку вони зацвітають, назвіть разом прикмети кожного місяця весни. Запропонуйте поміркувати, у якому місяці весни діти вийшли на прогулянку.
Поговоріть з дітлахами про їхні улюблені весняні забави, цікаві дитячі справи.
Публікація стане окрасою занять та уроків з розвитку мовлення, образотворчої діяльності, виховних годин.


