Художня студія

Як малюють русалки

Цього літа наші друзі побували й на морі. Якось після прогулянки узбережжям вони заходилися малювати. Але тільки розклали на столі все необхідне, як Нотка ненароком перекинула склянку з водою.

— От лихо! Всі аркуші намокли. Як же тепер малювати?  — бідкалася дівчинка.

— Малюватимемо легко й цікаво! По мокрому,  — заспокійливо всміхнувся Пензлик.  — Цієї техніки мене навчила одна Русалка, а я радо поділюся її секретами з вами.

Погляд крізь синь

У глибині синього моря, в палаці з рожевих перлин жила маленька Русалонька. Понад усе на світі вона любила малювати. Фарби брала просто з морських глибин: зелені й червоні водорості, жовті камінці, сріблясті мушлі, восьминоги й навіть каракатиці ділилися з нею своїми барвами. А за папір їй слугували світлі водорості.

Одного разу в надвечір’я теплого літнього дня Русалонька гойдалася на хвилях, аж раптом побачила на березі дівчинку. В руках вона тримала пензлик, на колінах у неї лежав альбом, а поряд на піску стояла маленька коробочка з фарбами. Дівчинка занурювала пензлик то в одну, то в іншу фарбу й зосереджено клала мазки на папір.

Русалонька підпливла зовсім близько до берега. Але все одно не змогла побачити, що ж малює маленька художниця. Тоді, набравшись сміливості, вона тихо погукала: “Гей! Дівчинко!”. Художниця підвела очі й, побачивши у воді світлу голівку Русалоньки, запитала:

— Це ти мене кликала?

— Так, я,  — промовила Русалонька. — Можна подивитися твої малюнки?

— Авжеж! Виходь, покажу.

— Я не можу вийти з моря,  — почула у відповідь. — Адже я  — русалка.

— Справжня? — дівчинка від подиву широко розкрила очі.

— Справжніших не буває!  — засміялася та. — Будемо товаришувати? Мені теж подобається малювати. Хочеш, я покажу тобі свої малюнки, а ти мені — свої?

— Дуже хочу! — усміхнулася дівчинка. — Ще ніколи не бачила, як малюють русалки!

Дочитати казочку до кінця та дізнатися, як бачать і зображують світ русалоньки, як дівчинка з русалонькою вирішили створити спільну картину й що з цього вийшло, а також відвідати майстер-клас Пензлика з малювання по мокрому зможуть читачі друкованої версії журналу “Джміль”.

До скарбнички методиста

Малювання по мокрому — два в одному: малювання й експериментування з кольором та формою. Діти навчаються передбачати результати своїх дій, у них з’являється цікавий дослідницький досвід змішування кольорів.

Така нестандартна техніка малювання допомагає розвинути креативність, уяву, фантазію, гнучкість і самостійність мислення, активізувати інтерес дошкільників та молодших школярів до образотворчої діяльності.

Оригінальні малюнки можна створювати на заняттях з художньо-естетичного розвитку, уроках образотворчого мистецтва, під час самостійної художньої діяльності, позакласної та гурткової роботи.








<< До змісту номера (“Джміль” № 3 /2016)