Клуб допитливих

Як вогонь став служити людині

Ми звикли до вогню, який здавна служить людині, даючи тепло і світло, допомагаючи готувати їжу, плавити метал і пластмаси, рухати автомобілі, піднімати в небо літаки та ракети. Згадайте, де ще працює вогонь і коли зі слухняного помічника він перетворюється на ворога.

А як люди навчилися використовувати силу вогню, дізнайтеся в Клубі допитливих.

Як люди подружилися з вогнем

Невідомо, коли наші пращури вперше почали користуватися вогнем. Це сталося багато тисяч років тому, коли первісні люди ще жили в печерах, вдягалися в шкури звірів і їли те, що вдавалося назбирати або вполювати. У ті часи вони навіть гадки не мали про гарячу їжу.

Ніхто не знає, як люди познайомилися з вогнем. Можливо, блискавка вдарила в сухе дерево, чи вулканічна лава запалила рослини на схилі вулкана, чи трапилося щось інше.

Первісні люди швидко зрозуміли: вогонь — чудовий подарунок, завдяки якому можна грітися біля багаття та споживати гарячу їжу. Але добувати вогонь наші пращури тоді ще не вміли. Дуже довго люди могли лише підтримувати вогонь, який сам спалахнув з якоїсь причини. Зазвичай це робили жінки, які стежили, щоб полум'я не згасало, вчасно підкладаючи дрова у багаття.

Дізнатися про неприємну подію, яка сталася з друзями Джмелика, та здійснити мандрівку в минуле, щоб з'ясувати, як люди навчилися використовувати чарівну силу тертя, висікати іскру з каменю та винайшли сучасні способи здобування вогню, зможуть читачі друкованої версії журналу “Джміль”. Доповнить бесіду з дошкільнятами і молодшими школярами вікторина на основі сюжетної картини, що дає можливість зазирнути до підземних володінь гномів і допомагає навчити дітей правил безпеки під час користування вогнем. Її ви знайдете у статті “Кого вогонь зігріває, а кого обпікає” (див. рубрику Служба безпеки цього випуску журналу).

До скарбнички методиста

Матеріал може стати основою розповіді для дітей про життя первісних людей, про те, як люди подружилися з вогнем, навчилися його добувати й використовувати, як з’явилися сучасні способи добування вогню. Така форма роботи з дошкільнятами та молодшими школярами активізує пізнавальну діяльність дітей, розвиває їхню допитливість та кмітливість, допомагає сформувати предметно-практичну компетенцію.









<< До змісту номера (“Джміль” № 5 /2015)