Лабораторія

Природа — мудрий винахідник

На службі в сучасної людини багато машин та різних механізмів, без яких ми вже не можемо уявити наше життя. А скільки цікавих винаходів та відкриттів чекає на людство в майбутньому!

Сьогодні у Лабораторії разом з Джмеликом ви дізнаєтесь, як з’явилися на світ деякі механізми, а також отримаєте підказку — де шукати ідеї для нових винаходів.

Спостереження на будівництві

Поряд з будинком велися ремонтні роботи, і Джмеликову увагу привернув екскаватор, який посеред майданчика рив канаву для заміни труби.

На кого схожий екскаватор

Уважно розглянувши екскаватор, Джмелик спробував дослухатися до поради інженера і поміркувати, на яку тварину схожа ця машина. Першим йому на думку спав кріт.

►А вам, діти? Порівняйте лапу крота й ківш екскаватора.

Подібне. У ковша екскаватора є зубці, бо якщо ґрунт щільний, копати його важко, а зубці допомагають зробити його м’якішим. Таке саме призначення і в кігтів крота.

І ківш екскаватора, і кротова лапа широкі. Завдяки цьому в них можна набрати багато землі.


Відмінне. Лапа крота пласка, а ківш подібний до великої ложки. Але ми можемо скласти кисть руки “ківшиком”. Так робить і кріт.


Розібратися, чим стріла екскаватора схожа на руку людини, продовжити спостереження у міському парку та океанаріумі ви можете, провівши бесіду-спостереження та віртуальну екскурсію з дошкільниками та молодшими школярами за матеріалами друкованої версії журналу “Джміль” і скориставшись електронним додатком до статті.

Завантажуйте електронний додаток
“Природа — мудрий винахідник”

Завантажити презентацію для дітей

До скарбнички методиста

Розповісти дітям про професію можна різними способами, цей матеріал пропонує дошкільникам і молодшим школярам зануритися у професію науковця та інженера, спробувати стати дослідником і винахідником. Така діяльність активізує пізнавальну діяльність дітей, розвиває критичне мислення, доказове мовлення, вчить висувати власні ідеї, не боятися нестандартних рішень, робити висновки, пояснювати.





<< До змісту номера («Джміль» № 2 /2015)