Театр з кишені

За праве діло стій сміливо

Що сьогодні у Джмеликовій кишеньці? Нехитрий скарб — носовичок, блискуча обгортка від цукерки, жмутик ниток та клаптик картону… У Театрі з кишені з них можна створити дужих богатирів і тендітних князівен, джур та воєвод — кого заманеться. А потім влаштувати виставу й перемогти страшного змія.

Микита Кожум’яка

Сценічна казка в 4 картинах

(скорочено)

Дійові особи: князь, князівна, дід, Микита Кожум’яка, змій, посланець змія, джура, воєводи, парубки та дівчата.

І КАРТИНА

Князь та князівна у палаці. Входить джура.

Князь

Що сталось, джуро?

Чийсь гонець?

Джура

Атож! Від змія посланець.

Князь

Хм! Посланець?.. Від змія... Клич!

Джура

Такий він чорний, як та ніч!..

Такий зубатий та окатий...

Князь

Дарма!.. Іди, зови в палати!

Посланець (входить)

Наш пан, великий володар,

Землі й самого пекла цар,

Прислав мене тобі сказати,

Що мусиш ти дочку віддати.

Посланець виходить.

Князівна

Хай я згину в пащі змія,

Та в мені живе надія,

Що загине й він колись,

І потоки людських сліз

Згодом висохнуть росою…

Князь

Щоб нарешті ката-гада

Наш позбавився народ,

Джуро, скликать воєвод!

Нині ввечері нарада!

Джура

Воєводи на дворі

Ходять, радяться, міркують,

А у змія на горі,

Кажуть, зранку бенкетують.

Джура йде.

Дізнатися, як розгорталися події далі, ви можете, прочитавши сценарій на сторінках друкованої версії журналу “Джміль”. Також у статті ви знайдете поради, як власноруч виготовити персонажів лялькового театру, з якими впораються навіть артисти-початківці, а ще методичні рекомендації щодо підготовки вистави. Організувати її можна дуже швидко, потрібні лише бажання і фантазія. Успішних вистав!

До скарбнички методиста

Театр у дошкільних закладах і початкових школах може виконувати багато освітніх завдань — сприяти художньо-естетичному та соціально-моральному розвитку дітей, ознайомлювати їх з творами художньої літератури, розвивати сценічні здібності, зв’язне мовлення, вчити доводити власну точку зору, висловлювати свої погляди, працювати у колективі, імпровізувати. Стаття виконує одразу кілька завдань — розповідає педагогам про цікавий спосіб виготовлення ляльок для вистав (такі ляльки розвивають дрібну моторику рук), надає цікавий сценарій лялькової вистави, навчає дітей бути сміливими, добрими, виховує патріотизм, готовність боронити рідний край.













<< До змісту номера («Джміль» № 1 /2015)