Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!  

Клуб кмітливих

Математика на фермі

Квест для дошкільнят і молодших школярів
(розширена версія)

Нотка, Пензлик і Книжечка вирішили на вихідні виїхати відпочити на природу. Джмелик запропонував поєднати приємне з корисним і погукав друзів до себе на ферму. Нас з вами він також запрошує приєднатися до його дружної команди.

— Ферма розташована недалеко від нашого міста, тому ми зможемо вранці приїхати, а ввечері повернутися додому,  — повідомив він.

— А що таке ферма?  — запитали Пензлик з Ноткою.  — Що там є цікавого? І що ми там робитимемо цілісінький день?

— Ферма — це земельна ділянка з полями, садами і різними будівлями, на якій вирощують рослини та розводять свійських тварин, — почала розповідати Книжечка.

— У мене там класно: є город, який стереже кумедне Опудало, сад і ще багато іншого, — весело додав Джмелик. — Приїжджайте, самі все побачите!

До вечора залишалося ще трохи часу, і друзі вирішили пограти у цікаву гру з м’ячем.

Діти котять (кидають) один одному м’яч і називають, що росте в саду, а що  — на городі, які знаряддя потрібні фермеру, які машини у нього є, яких свійських тварин вони знають (або одна дитина називає фрукт чи овоч (наприклад, яблуко), друга  — страви, які з нього можна приготувати: пиріжки, сік тощо).

А ще друзі показували рухами овочі та фрукти, різних тварин, сільськогосподарські машини…

Так весело і непомітно промайнув час. Завтра зранку в подорож!

Перед тим як іти додому, друзі домовилися, як їхатимуть.

  • Як ви гадаєте, який транспорт вони виберуть? Чому?
  • Яким іще транспортом можна доїхати на ферму? Які переваги і недоліки кожного виду транспорту?
  • А яким транспортом доїхати до ферми не можна? Чому?

Наступного дня друзі опинилися на Джмеликовій фермі. Господар уже чекав на гостей і приготував захопливу пригодницьку гру. Він роздав кожному план ферми (педагог роздає журнал “Джміль”) і пообіцяв тому, хто першим обійде все господарство, величезний приз-сюрприз.

УСЕ ПОЧИНАЄТЬСЯ З ПЛАНУВАННЯ

Нотка з Книжечкою і не уявляли собі, що Джмеликова ферма така велика. Щоб усе роздивитися і нічого не пропустити, потрібно ретельно продумати маршрут.

Діти вивчають план ферми, розробляють маршрут і розповідають, як ітимуть і що побачать.

Отже... На старт! Увага! Рушаймо!

І друзі вирушили мандрувати стежинками ферми і розв’язувати цікаві математичні задачки.

  • Уважно подивіться на план. Які рослини ми зустрінемо першими на нашому маршруті? (Соняшники). А що знаходиться поряд з ними? (Город). Назвіть усе, що росте на городі, одним словом.

СОНЯШНИКИ І ГОРОБЦІ

От і перша зупинка  — перша задачка.

► Посадіть горобчиків на соняшники. На лівий — стільки горобчиків, скільки лійок на Джмеликовій фермі, а на правий — на 1 більше.

Відповідь
down
  • Скільки горобців прилетіло на соняшники?
  • Чи однакові соняшники? На якому соняшникові більше (менше) горобців?
  • Як ви вважаєте, чому лійки стоять саме у цих місцях?
  • Води потрібно більше овочевим рослинам чи деревам? Чому?
  • Чи допоможуть лійки полити дерева? Що краще використати для поливання дерев?

ЯКИЙ УРОЖАЙ НА ГОРОДІ?

А далі друзі пішли на город.

  • Покажіть, якими стежинками вони мандрували. Що росте на грядках?

► Розв’яжіть приклади на дощечках і наклейте на грядки відповідну кількість овочів.

Відповідь
down

► Завантажте врожай на причепи, які везе тракторець Нотки. Розшифруйте піктограми і наклейте відповідні овочі. Кількість плодів на причепі має відповідати його номеру.

Відповідь
down
  • Урожай яких овочів у Джмелика найкращий?
  • Навіщо ці овочі нам потрібні?
  • Що можна з них приготувати?
  • Які овочі потрібні для салату? Чи всі їх виростив Джмелик? Яких овочів для салату йому не вистачає? Дайте відповідь, намалювавши загадки.
  • А чи вистачить овочів на борщ? Овочі, яких бракує, намалюйте загадками.
  • У які групи можна об’єднати овочі, що ростуть у Джмелика? Спробуйте придумати різні варіанти відповіді.
  • А яких овочів Джмелик не виростив? Для чого вони потрібні?

САДОЧОК ДЖМЕЛИКА

Далі наша дружна команда пішла…

  • Подивіться на план. Куди ми йдемо далі?
  • Чим сад відрізняється від городу?
  • Які дерева ростуть у саду? Чим вони схожі? Як ці дерева можна назвати одним словом?

► Наклейте на яблуню і грушу плоди, яких не вистачає. Поясніть своє рішення.

Відповідь
down
  • Яких фруктів Джмелик не вирощує?
  • Що можна зробити з фруктів?
  • Чим овочі відрізняються від фруктів?

ОПУДАЛО І ТЕРЕЗИ

Завжди дуже цікаво знати, скільки чого виросло на городі та в саду. Можна навіть порівняти врожаї, отримані у різні роки.

  • Запропонуйте Джмелику різні способи визначення розмірів урожаю. Який ви вважаєте найкращим? Чому?

Джмелик доручив своєму помічникові Опудалу зважувати врожай, тільки у нього щось не дуже виходить... Допоможіть Опудалу все зробити правильно!

► Покладіть на терези таку кількість цибулин, яка не змінить положення шальок. Чи можливі інші варіанти виконання завдання?

Відповідь
down
  • Порадьте Опудалу, як швидше дізнатися, де овочів більше  — у відрі чи в кошику.
  • А як краще зважувати коренеплоди  — з бадиллям чи без? Чому?

Опудало дякує за консультацію! А наша подорож завершується — ми вже біля будиночка Джмелика.

ОБГОВОРЕННЯ ЗА ЧАЄМ

Дуже приємно посидіти в компанії з друзями, обговорити побачене. Тож Джмелик приготував смачний пиріг за особливим рецептом: у начинці є всі овочі та фрукти, що ростуть у нього на фермі. Такий пиріг уміє робити тільки він, бо сам Джмелик його й придумав. Смакота!

  • А що смачненького з овочів та фруктів можете приготувати ви? Чи є у вас особливий рецепт?
  • Приготуйте бутерброди з веселинкою.
  • Які страви з фруктів та овочів вам подобаються найбільше?

► Коли всі наліпки будуть наклеєні, розгляньте картину знову. Які овочі ростуть на Джмеликовому городі? А які фрукти в саду? Чого на картині більше  — яблук чи груш, моркви чи горобців?

► Намалюйте лінією маршрут, яким ви мандрували по фермі. Розкажіть, як і кому ви допомагали.

  • Як ви думаєте, а чого ми не побачили на фермі Джмелика? Які будівлі у нього мають бути?
  • Яка техніка йому потрібна для збирання та перевезення врожаю?
  • Яка ферма у Джмелика — рослинницька чи тваринницька?
  • Що з’являється у нас на столі завдяки фермерам?

Наприкінці квесту запропонуйте дітям пригадати, що вони бачили на фермі, що робили. Нехай малята складуть невеличку розповідь-звіт, де викладуть свої спогади логічно і послідовно.

Завантаживши електронний додаток до публікації, ви зможете влаштувати осінній квест для вашої дружної команди.

На маленьких читачів друкованої версії журналу “Джміль” чекає сюрприз — вони зможуть розв’язувати задачки Джмелика, скориставшись яскравими наліпками!

Завантажуйте електронний додаток
“Математика на фермі”

Завантажити презентацію для дітей

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Ця публікація-мандрівка є дотепною збірочкою сюжетних задач, які розвивають логічне мислення дошкільнят та молодших школярів, навчають малят лічити, закріплюють їхні уявлення про вагу предметів.

Відштовхнувшись від опублікованих задач, діти можуть придумати власні, використавши сюжети з повсякденного життя, обіграти їх з улюбленими іграшками або намалювати власну мандрівку.

Публікація стане у пригоді на заняттях та уроках з математики, може дати початок розгортанню цікавого освітнього проекту “Математика навколо”.








<< До змісту номера (“Джміль” № 5 /2016)