Самчитайлик

Віршик-стрибайчик

Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)

Гратися з тінями надзвичайно цікаво, особливо надвечір. Для таких забав естонський поет Хандо Руннель придумав віршик. Спробуйте наспівувати його, ритмічно стрибаючи у світлі ліхтарів.

Тінь

Мамо, поглянь, у мене є тінь!
Тінь біля мене! Довга яка!
Мамо, поглянь, у мене є тінь!
Ось вже коротка. А зараз нема!

Мамо, поглянь, у мене є тінь!
Ой, на ногах я в неї стою!
Мамо, дивись, від мене ця тінь!
Ти не ставай на тінь мою!

Автор вірша Хандо Руннель

Переклав з естонської Володимир Тимчук

Малюнок Наталі Серветник

  • Що треба зробити, аби тінь видовжилася — наблизитися до ліхтаря чи віддалитися від нього? А що зробити, аби вона стала короткою? Куди подінеться тінь, якщо стати обличчям до ліхтаря?
  • На закінчення вірша починайте тікати, не даючи мамі чи татові наступити на вашу тінь. Водночас намагайтеся наступити на їхню. Це дуже весело!

Насправді про свою нерозлучну подружку — тінь — ми знаємо не так уже й багато. Дослідимо її ретельніше. Як вона виростає? На якому боці й коли ми її бачимо? Чи завжди вона схожа на нас? Чим тінь подібна до нас, а чим відрізняється? А ще ми можемо придумати цікаві загадки про тінь, світло та їхню співпрацю.

Хочете дізнатися відповіді на всі ці запитання та ще й розгадати всі загадки сонечка — читайте й інші публікації Джмелика.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові матеріали та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Віршик естонського поета Хандо Руннель привертає увагу дітей до тіні: ми звикли, що вона завжди поряд, і майже не помічаємо свою вірну супутницю. Спонукайте дітей придумувати різні забави з тінню, історії та казки про тінь. Чим тінь незвичайна? Що вона вміє робити?

Можна разом з малятами придумати казкове королівство, з якого зникла тінь. Чи добре це? Чи одразу помітять пропажу його мешканці? Які несподіванки можуть з ними трапитись? Як повернути тінь? Чому варто це зробити?

Педагог зможе використати цю публікацію на заняттях чи уроках з розвитку мовлення, читання, української мови. Така діяльність сприятиме розвитку образного мислення, пам’яті, уваги дітей.








<< До змісту номера (“Джміль” № 5-6 /2017)