Картини, намальовані не пензлем

Вернісаж

Картини, намальовані не пензлем

Бесіда за творами Тетяни Русакової

— Мені сподобалося споглядати зоряне небо, — сказав Пензлик друзям після вечірньої прогулянки, — але все ж таки найбільше мене як художника надихають осінні пейзажі та квіти. Хочу показати вам кілька картин, та ще й не зовсім звичайних...

ЯСКРАВИЙ ГІРСЬКИЙ ПЕЙЗАЖ

Подивіться, як гарно вирізняються дерева на тлі засніжених гір! Споглядаючи такий пейзаж, ніколи не скажеш, що осінь сумна. На цій картині вона радісна, життєствердна.

► Що це за дивовижне дерево яскравіє на передньому плані, мов величезна ватра поміж гір?

Формою воно схоже на ялину — гілки вкривають стовбур до самого низу, коротенькі вгорі й довгі внизу. Але ми знаємо, що хвойні дерева і восени, й узимку залишаються зеленими. Усі, крім модрини, яку художниця й зобразила на картині. Листочки-голочки у модрини м’якенькі, восени вони набувають жовтогарячих кольорів і опадають з настанням холодів.

► Чи доводилося вам колись бачити це дерево, торкатися його ніжної глиці?

Широкими мазками художниця зобразила пухнасті гілочки, вкриті дрібними голочками. На верхівці голочки вже почали опадати. Лиш де-не-де поломеніють невеликі пучечки, а поміж ними видно небесну синь.

► Чому схил однієї з гір яскраво-помаранчевий, а ті, що вдалині  — блакитно-бузкові, білі вгорі?

Ближній схил освітлюють промені вечірнього сонця, а дальні вже оповили глибокі сутінки.

Читачі друкованої версії журналу “Джміль” дізнаються, як можна малювати картини без пензля, а ще помилуються яскравим букетом осінніх квітів та зможуть провести бесіду з дошкільниками й молодшими школярами за поданими запитаннями.

Завантаживши електронний додаток до журналу “Джміль”, ви зможете детально роздивитися незвичайні картини Тетяни Русакової, створені у техніці мастихінового живопису.

Завантажуйте електронний додаток
“Картини, намальовані не пензлем”

Завантажити презентацію для дітей

Електронний додаток з'явиться на сайті незабаром.

До скарбнички методиста

Публікація ознайомлює дітей з незвичайною технікою малювання — мастихіновим живописом — на прикладі картин сучасної художниці Тетяни Русакової. Молодші школярі та дошкільники бачать, як художники по-різному передають багатство форм і барв навколишнього світу, порівнюють різні техніки живопису, визначають переваги їх використання для відображення неповторності довкілля та створення картин різних жанрів. Тож з часом діти зможуть вибирати, яку техніку живопису краще використовувати для втілення свого задуму.

Матеріал стане у пригоді на заняттях з образотворчої діяльності, розвитку мовлення, уроках інтегрованого курсу “Мистецтво”.







<< До змісту номера (“Джміль” № 5 /2016)