Пригоди на обкладинці

По інший бік телеекрана

Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)

Першого вересня Джмелик, Книжечка, Пензлик та Нотка зустрілися в редакції. Вони навперебій ділилися враженнями про свої літні канікули, розглядали фотографії, розповідали про нові творчі задуми. У Джмелика, як завжди, виник грандіозний план — створити власний телеканал “ДжмільТВ”!

— Показуватимемо на нашому телеканалі все, що цікавить дітей! — оголосив він.

— Чудова ідея! — погодився Пензлик. — Я намалюю мультфільм з незвичайними персонажами.

► Розгляньте кадри з мультфільму в Кіностудії на с. 32.

— А я можу влаштувати шоу талантів! Наші читачі надіслали на Конкурс безліч різних малюнків, винаходів, книжок та відеозаписів своїх виступів! — зраділа Нотка.

► Ознайомтеся з виставкою творів талановитих читачів журналу на с. 2 і с. 3 обкладинки.

— Пропоную зняти документальний фільм про тварин, які живуть поряд з нами, — додала Книжечка.

— От і вийде програма телепередач на весь день! — підсумував Джмелик та запропонував відразу розпочати роботу.

СВІТЛО! КАМЕРА! МОТОР!

Знімальна група взялася за фільм про тваринок, яких можна побачити у міському парку.

► Як ви гадаєте, про кого саме?

► Розгляньте обкладинку журналу. Про яких тварин знімає сюжет Книжечка? Про що вона розпитує у хазяїна песиків?

Така розмова, яку веде Книжечка з паном, називається інтерв’ю. Ось як воно почалося…

Добрий день, пане Миколо! Дозвольте, будь ласка, взяти у вас інтерв’ю для нашого документального фільму про тварин, які живуть поряд з людьми.

Залюбки розповім усе, що знаю.

Дякую. Скажіть, будь ласка, скільки у вас домашніх улюбленців? Яких вони порід? Як їх звати?

► Як гадаєте, що відповів пан Микола? Про що ще запитувала Книжечка?

► У кого б ви хотіли взяти інтерв?ю? Які запитання ставили б?

Завдання від Джмелика

► Чи є у когось з ваших друзів домашні улюбленці? Візьміть у цих дітей інтерв’ю. А якщо дорослі вам допоможуть, зніміть вашу розмову на камеру та надішліть відео на електронну адресу Джмелика: jmil@dvsvit.com.ua

► А де ж Джмелик? Кого він знімає на камеру? Чи ви бачили цих тваринок біля свого будинку? Вони корисні чи шкідники? Чим живляться їжачки? Чи можна брати їх до себе додому?

► Яких іще тваринок ви помітили на картині? Де вони живуть? Як готуються до зимівлі? Що можна побачити у білоччиній домівці?

► Чи потраплять білочки до фільму? Який прилад допомагає їх знімати?

Довідка від Книжечки

Білки можуть влаштовувати свої оселі в дуплах або будувати кулясті гнізда із сухих гілок.

Щоб було тепленько, домівки вимощують ізсередини сухими мохом, листям, травичкою.

Кожна білочка має не одне, а кілька гнізд, які міняє через 2-3 дні.

Це безпілотний літальний апарат, який ще називають дроном. Пензлик запрограмував його на відеозйомку і тепер спостерігає за ним. Велосипед допомагає хлопчику встигати за дроном.

За кілька днів друзі відзняли чимало цікавого. Зібравшись у телестудії за комп’ютерами, вони вирізали з відео все зайве: наприклад, як Джмелик чхнув під час зйомки або як Книжечка кілька разів не могла правильно вимовити слово “різеншнауцер”. До фільму дібрали веселу музику, підготували титри — назву фільму, імена тих, хто над ним працював. Уся ця робота називається відеомонтаж.

► Як, на вашу думку, друзі назвали свій фільм?

Запитання від Пензлика

► Розв’яжіть задачі та наклейте відповідь — правильну кількість жолудів.

► Білченя Рудик знайшло 8 жолудів і понесло їх до свого дупла. Дорогою з’їло 4 жолуді, а 2 загубило. Скільки жолудів Рудик покладе в дупло?

 

► Білченя Пухнастик біля одного дуба знайшло 2 жолуді, біля другого — 1, а ще підібрало на дорозі жолуді, які загубив Рудик. Скільки жолудів принесе в дупло Пухнастик?









► Хто з білченят приніс більше жолудів? На скільки?

ШОУ ПОЧИНАЄТЬСЯ!

Нотка запросила читачів журналу виступити на телешоу. У день зйомок гостей зустріли на вокзалі та привезли до студії.

► Розгляньте дітей, які заходять до телецентру. Які номери вони показуватимуть?

Майбутні телезірки перевдягаються та чепуряться у гримерних кімнатах. Їм допомагає гример — майстер, який уміє змінювати зовнішність. За допомогою перук, накладок, наклейок та спеціальних фарб — гриму — він може перетворити будь-кого на космічного прибульця чи казкового ельфа. Але сьогодні гримеру не доведеться багато працювати, адже кожний з учасників шоу хоче лишитися сам собою.

Нотка запрошує артистів на сцену. Окрім глядачів, на них ще пильно вдивляються кілька уважних очей — відеокамери. Вони знімають виступ з різних куточків зали, а потім режисер вирішує, які саме кадри варто показати телеглядачам.

Запитання від Нотки

► Поміркуй, який талант маєш ти! Підготуй творчу роботу — малюнок, пісню, книжку чи винахід — і надсилай на Конкурс дитячої творчості журналу “Джміль”.

Електронна адреса: jmil@dvsvit.com.ua

Поштова адреса: 04053, Київ-53, а/с 36.

Дізнайтеся більше про Конкурс на сайті: jmil.com.ua

НА ШЛЯХУ ДО ТЕЛЕГЛЯДАЧА

Тепер телепередачі готові постати перед глядачами, тобто вийти в ефір.

► Чи доводилося вам чути такий вислів? Що він означає?

Спеціальні пристрої перетворюють зображення на коливання, які ми не можемо ані побачити, ані відчути. Їх називають радіохвилями.

Отже, тепер телепередача в ефірі — іншими словами вона летить у повітрі від антени-передавача (телевежі) до антени-приймача. Іще телесигнал можуть передавати по кабелю, який тягнеться від головної станції до будинків телеглядачів, або за допомогою супутника. Тоді антена-передавач надсилає сигнали аж у космос. Там їх ловлять штучні супутники, які обертаються навколо Землі. В свою чергу, вони передають сигнали на Землю. Тут їх приймають супутникові антени й передають на екрани телевізорів. Ви, напевне, бачили великі білі тарілки супутникових антен на дахах чи стінах будинків.

► Знайдіть на картині антени-передавачі й антени-приймачі. Яких більше? Чому?

► Порівняйте, яких антен більше — супутникових чи ефірних.

► Яким телебаченням користується ваша родина?

Раніше телебачення здавалося справжнім дивом, а тепер зйомка відео стає дедалі доступнішою. Багато людей знімають власні ролики на телефони, фото- чи відеокамери, планшети. Хтось зберігає їх, щоб переглянути на дозвіллі з друзями чи родичами, а хтось викладає в Інтернет.

Публікація може стати у пригоді для розгортання захопливого освітнього проекту для дошкільнят та молодших школярів. Малята дізнаються, як створюються їхні улюблені телепередачі, спробують свої сили у царині реклами, поміркують про небезпеку надмірного захоплення переглядом телепрограм…

Дізнатися як народжуються мультфільми малята зможуть, роздивившись малюнок, який приніс Джмелик на засідання Клубу допитливих, що відбулося на сторінках журналу “Джміль” (2014, № 1). А влаштувати справжнє свято анімації можна, скориставшись нашими порадами у рубриці Свята щодня. І не чекайте для цього особливого приводу: зробіть святковим кожен день у дитячому садку чи школі.

 

Завантажуйте електронні додатки

Завантажити презентації для дітейПо інший бік телеекрана

Завантажити презентації для дітейРозв’яжи задачі


Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові матеріали та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Бесіда з дошкільнятами й молодшими школярами — цікаві запитання, дотепні завдання — допоможе малятам ознайомитися з процесом створення телепередач та побачити, завдяки яким пристроям вони можуть “дійти” до людей у різних куточках землі.

Діти не просто читають і спостерігають, залишаючись осторонь процесу створення телепередачі, а мають можливість разом із Джмеликом та його друзями створити її “власноруч” від початку до виходу в ефір.

Малята ознайомлюються з професіями членів команди, яка створює телепередачу, навчаються розподіляти свої сили, працювати разом.

Сюжетна картина не тільки дасть можливість провести віртуальну екскурсію до телецентру, вона може стати початком освітнього проекту “Телебачення зусібіч”. Така форма роботи розвиває мислення, спостережливість, уважність, мовлення, уяву, фантазію малят.









<< До змісту номера (“Джміль” № 5 /2016)