Мала сцена

Як юна Весна лад навела

Мюзикл для дітей старшого дошкільного
та молодшого шкільного віку

Книжечка з Ноткою полюбляють гуляти у весняному парку: там завжди можна побачити багато цікавого. Одного разу під час прогулянки, коли вони прислухалися до голосів весни — щебету птахів, легкого шепоту лагідного вітерцю, — їм здалося, що вони чують казкову історію. Історію про те, як Матінка Природа вирішила перепочити, адже пори року мають відпочинок, а от Природа — ні. Дівчатка прийшли з прогулянки, розповіли про свою пригоду Джмелику та Пензлику, і всі разом вони створили сценарій вистави для Малої сцени.


Дійові особи: Матінка Природа, Зима, Осінь, Літо, Весна, сніжинки, Хмарина, Дощик, Сонечко, пташки, метелики.

Декорації: на заднику — пейзажі різних пір року, картонний стовбур дерева, на гілки якого накидають відрізи тканини різних кольорів відповідно до сезону (взимку — білий, навесні — зелений, улітку — зелений з яблучками, восени — жовтий), трон та підставка з чотирма дзвіночками (білим, зеленим, червоним, жовтим).

Сцена 1
Матінка Природа збирається у відпустку

Звучить вальс Й. Штрауса, вибігають Сонечко, Хмарина, Дощик, пташки, метелики, сніжинки. Вони танцюють, співають пісню “Матінка Природа” (див. додаток).

Поважно виходить Зима. Всі завмирають.

Зима (діловито)

Щось розігралася малеча!
Ці співи ваші не до речі.
Вам все аби якісь забави!
Гей, до роботи всі, до справи!

Сонечко ховається за Хмарину. Всі йдуть зі сцени. Виходить Осінь.

Осінь (озирається навкруги)

Мабуть, Зимонька
усіх злякала?
Навіть якось
холодніше стало!

(Поводить плечима).

Справді, зараз
бавитись не час —
Матінка Природа йде до нас!

(Гукає).

Сестри,
Веснонько і Літо, де ви?

(Розглядається навсібіч).

Трон несіть
для мами‑королеви!

Літо і Весна викочують трон, ставлять посередині сцени. Під музику виходить Матінка Природа з великою валізою. Втомлено сідає на трон, дістає ноутбук, відкриває й зосереджено вдивляється у монітор.

Літо (переглядається із сестрами)

Ти заклопотана, матусю?

Матінка Природа (не відводячи погляду від екрана)

Чекай‑но, зараз розберуся…

(Ще раз дивиться на монітор, закриває ноутбук, встає).

Ви вже дорослі, доні милі,
Усі розумні, всі при силі,
Хазяйновиті, гарні, вмілі,
Тож покажіть себе на ділі.
Я у відпустку вирушаю,
В країнах різних побуваю.
Мені давно час відпочити.
Вам хочу справи доручити.
Ви думку схвалите таку?
Я, звісно, буду на зв’язку.

Зима (впевнено)

Матусю, впораємось ми —
Це вірне слово від Зими!

Сестри переглядаються.

Осінь (підходить до Зими)

Ми, звісно, дуже раді, мамо,
Що по‑дорослому ти з нами.

Літо (весело)

Запам’ятали твій урок:
Дозріють яблучка у строк!

Весна

Матусю, буде все як треба:
І дощ рясний, і сонце в небі!

Матінка Природа

Хазяйству, доні, лад давайте,
А через рік мене стрічайте.
Тож до побачення, хороші!
Тепер я відпочити зможу!

Обнімає дочок і виходить.

Дізнатися, як пройшла відпустка Матінки Природи для її дочок, чого вони навчилися й що зрозуміли, зможуть читачі друкованої версії журналу “Джміль”.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові матеріали та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Мюзикл може стати підсумком одного з етапів освітнього проекту, серії занять чи уроків з природознавства, на яких дошкільнята й молодші школярі набувають чи закріплюють знання про ознаки весни, пов’язані з цією порою року зміни у житті рослин і тварин. Діти вчаться співпрацювати, розвивають сценічні й музичні здібності, мовлення, пам’ять, увагу та уяву. Така інтегрована робота активізує пізнавальну діяльність і фантазію малят.








<< До змісту номера (“Джміль” № 2 /2016)