Художня студія

Ебру — диво на воді

Тепле весняне сонечко покликало наших друзів на прогулянку до парку. Джмелик, Пензлик, Книжечка і Нотка сиділи біля озерця, дивлячись, як по ньому пробігають біленькі хмаринки. У воді віддзеркалювалися дерева, вкриті молодими листочками, дерев’яний місток, зелені бережки…

— Справжня картина! — захоплено мовила Книжечка.

— Шкода, що по воді не можна малювати, — зітхнув Джмелик, провівши паличкою по озерній гладі й пустивши колами хвильки. — Я б на цій картині домалював яскраві квіти.

— Чому ж не можна? — усміхнувся Пензлик. — Ходімо до Художньої студії — я навчу! Ще й казку цікаву розповім.

ПРО ЩО СЛІД ПОДБАТИ ЗАЗДАЛЕГІДЬ

Підготуйте: папір акварельний або звичайний; глибокі лотки або тарілки; заварений крохмаль; гуашеві фарби (густі, як сметана); зубочистки, ковпачки з фломастерів, піпетки, використані фломастери, стержні кулькових ручок; паперові серветки; аудіозаписи спокійних мелодій.

Приготування основи

Зазвичай для малювання у техніці ебру використовують спеціальні фарби та розчин екстракту гірської рослини гевен, такий густий, що фарби тримаються на поверхні рідини, розпливаючись у дивовижні візерунки. Пропонуємо приготувати подібну основу з доступніших матеріалів: у двох літрах води заваріть 6 столових ложок картопляного крохмалю і дайте настоятися протягом 8‑10 годин.

Довідка від Пензлика

Ебру (або “мармуровий папір”) — різновид живопису, малювання на воді або на спеціальному розчині. Зображення, створене на воді, обережно переносять на папір чи іншу поверхню. Цю техніку винайшли на Сході близько 600 років тому. Упродовж століть “мармуровий папір” використовували для оздоблення приміщень, оформлення обкладинок книжок, обгортання подарунків.

Читачі друкованої версії журналу “Джміль” дізнаються про техніку виконання дивовижного малюнка на воді, прочитають з дошкільнятами та молодшими школярами казку про доброго художника‑чародія, який робив світ яскравим і радісним, і стануть помічниками цього чарівника.

До скарбнички методиста

Відомо, що подив є одним з головних стимулів до активного пізнання, дослідження та експериментування. Ознайомлення з незвичайною технікою малювання на воді може стати таким мотиватором, адже вона дивує, захоплює, вражає.

Нетрадиційні техніки образотворчості допомагають розвинути креативність, уяву, фантазію, гнучкість і самостійність мислення, активізувати інтерес дошкільників та молодших школярів до образотворчої діяльності.

Диво на воді можна створювати на заняттях з художньо‑естетичного розвитку, уроках образотворчого мистецтва, під час самостійної художньої діяльності, позакласної та гурткової роботи.








<< До змісту номера (“Джміль” № 2 /2016)